Waardevolle inzichten van en over jouw doelgroep

De Benchmark Monitor bevat 4 onderdelen, waaronder het consumenten platform. Hierbij is de focus minder op het product maar juist meer op degene die het product koopt: de consument.

Het consumenten platform wordt ingezet om inzichten te verkrijgen in jouw doelgroep:

  • sociaal-demografische kenmerken
  • product gebruik en voorkeuren
  • media gebruik
  • shopper profiel (e.g. supermarkt bezoek, online boodschappen)
  • hobby’s en levensstijl
  • persoonlijke kenmerken en motivaties

Met de inzichten over consumenten weet je precies wie jouw klanten zijn, hoe je hen kan bereiken en wat zij belangrijk vinden in het dagelijkse leven en bij het gebruik van jouw product. 

 

Klanten vinden, klanten binden

Met verschillende acties en aanbiedingen zorgen we elke week weer voor nieuwe aanmeldingen en houden we consumenten actief betrokken bij het platform. Zo kunnen zij gratis of met korting producten proberen en meedoen aan onderzoek op locatie, in-home en online. Door consumenten actief te betrekken bij jouw product vergroten we de kans op een (herhaal)aankoop. 

Door de online registratie verzamelen we waardevolle inzichten over producten en de consument. Daarnaast kunnen we elke vraag stellen aan jouw doelgroep en \=opdrachten geven om bijvoorbeeld in de winkel producten of promotie uitingen te zoeken. 

    TIP: Benieuwd naar onze methode en alle attributen van de benchmark monitor. We sturen je graag het volledige overzicht.



    Benchmark monitor in het kort:

    8 basis elementen

    Om het succes van producten te verklaren

    Het model bestaat uit 8 basis elementen (concept, bekendheid, kwaliteit, winkelpresentatie, verpakking, merk, prijs en imago). Deze basis elementen samen voorspellen en verklaren het succes van producten.

    200+ variabelen

    Voor meer inzicht in de basis elementen

    Met 200+ variabelen bieden we meer inzicht in de basis elementen en concrete punten om de (on)tevredenheid te verklaren.

    Onderzoek modules

    Kant-en-klare templates voor meer feedback

    Veelvoorkomende items zijn toegevoegd aan kant-en-klare templates om meer inzicht te krijgen in de basis elementen. Deze templates kunnen natuurlijk op maat worden aangepast.

    Benchmark database

    Referenties als maatstaf voor jouw product

    De behaalde scores vergelijken we met benchmarks (soortgelijke producten die recent zijn getest). Indien gewenst kunnen producten van een specifiek merk of bedrijf worden geselecteerd.

    Verschillende invalshoeken

    Verzamel inzichten over producten, merken en de consument.

    Product monitor

    Focus op het product met scores over de kwaliteit, bekendheid, relevantie en het imago van jouw product. 

    Winkel monitor

    Focus op de winkelpresentatie, aantrekkingskracht van de verpakking met inhoud en prijs.

    Merk monitor

    Focus op het merk: meet de kracht en positionering van jouw merk en commerciële uitingen.

    Consumenten monitor

    Focus op de identiteit, voorkeuren, motivaties en drijfveren van consumenten. 

    Er kan apart gefocust worden op het product, de winkel of het merk. De 3 elementen kunnen ook worden gecombineerd zodat alle elementen die het succes van producten kunnen voorspellen worden onderzocht.  

    Benieuwd naar onze oplossing?

    In 30 minuten vertellen we je meer over de mogelijkheden voor jouw product. 

    ×

    Vragen?

    Senso helpt je graag verder.

    × Whatsapp met Senso