Nieuwe producten vormgeven

Innoveren gaat met vallen en opstaan. Het ene concept is uiterst succesvol, het andere helaas niet. Daarom is het goed om consumenten bij dit proces te betrekken. Zo formuleer je concepten die beter afgestemd zijn op wat zij belangrijk vinden.

Het beste concept samenstellen

Via ons panel verzamel je feedback over nieuwe ideeën en producten. Daarmee kan je de samenstelling van je concept verder optimaliseren voor jouw doelgroep. 

Elementen die vaak aan bod komen bij een concept test:

Concept relevantie
Aantrekkelijkheid van het product idee.

Product kwaliteit
Smaak waardering en algemene tevredenheid.

Verpakking
Design, gebruiksgemak en positionering.

Prijs
Waardering van de gekozen prijs.

Merk & Communicatie
Fit met het merk en waardering van bijv. claims en slogans.

Voorkeuren
Keuze tussen verschillende varianten om de beste recepturen te kiezen.

Product varianten en smaken kiezen

Een concept test helpt bij het formulieren van één nieuw concept, maar wordt vaak ook ingezet om uit meerdere product varianten de beste te kiezen. Bijvoorbeeld als voor hetzelfde product verschillende recepturen of smaakvarianten zijn ontwikkeld. Ons panel kan dan een directe voorkeur uitspreken voor een van de ontwikkelde producten. 

Wat levert een concept test op?
  • Ontwikkel concepten die zijn afgestemd op jouw doelgroep
  • Kies de meest aantrekkelijke smaakvarianten en product recepturen
  • Kies de juiste verpakking en prijs
  • Optimaliseer de branding en communicatie
  • Verzamel waardevolle inzichten over consumenten

Nieuwsgierig geworden?

Laat je gegevens achter of neem zelf contact met ons op.

×

Vragen?

Senso helpt je graag verder.

× Whatsapp met Senso