In-home testen

Consumenten gebruiken en beoordelen een product vanuit huis. Dit is de meest realistische manier van testen en biedt zowel de consument als onderzoeker voordelen. 

Soorten onderzoek

Dit zijn de meest gekozen onderzoek vormen binnen in-home onderzoek. 

 

Belangrijkste voordelen

  • Geschikt voor zowel food als non-food producten en zeer geschikt voor producten met een hele sterke (na)smaak.
  • Spreiding van deelnemers over meerdere regio’s en regionale selectie mogelijk. 
  • De test gebeurt op het moment waarop consumenten normaal ook het product zouden gebruiken.
  • De consument kan zelf het moment kiezen, zonder tijdsdruk.
  • Producten kunnen gedurende een langere periode getest worden.
  • De consument doet de test geheel zelfstandig, zonder invloed van een interviewer.
  • Consumenten kunnen zelf producten bereiden en het gebruiksgemak beoordelen.
  • Er is geen tijdsdruk voor de consument
  • Het testen van producten gebeurt op een moment waarop de respondenten ze normaal ook consumeren of gebruiken

 

Hoe werkt het?

Consumenten kunnen zich via het consumenten platform aanmelden om deel te nemen aan de test. Op basis van een selectie vragenlijst selecteren we de deelnemers en zij ontvangen van Senso een pakket met daarin het te testen product en een begeleidende brief met alle instructies.

  • Consumenten melden zich aan via ons online portaal
  • Selectie van deelnemers via een online screener
  • Producten worden verstuurd, verspreid of gekocht
  • Beoordeling door consumenten
  • Data komt direct binnen in onze database

 

Blind vs Branded testen

Afhankelijk van het doel van de test kan Senso de producten ompakken in een blanco verpakking waarbij het merk en de verpakking voor de consument niet zichtbaar is (dit noemen we een blinde product test). Producten worden daarbij uitsluitend op intrinsieke aspecten beoordeeld zonder dat andere elementen invloed hebben op de waardering van het product en de smaak.

  • Producten worden in een blanco verpakking verpakt.
  • Consumenten ontvangen het product per post of we delen de producten uit op een of meerdere locaties in het land. 

 

Bij een branded test zien consumenten wél de verpakking en het merk en zal dit invloed hebben op de waardering van het product. Het voordeel hiervan is dat er vragen gesteld kunnen worden over de verpakking en het merk. 

  • Producten worden per post verstuurd of op een of meerdere locaties uitgedeeld.
  • Indien producten al in de winkel verkrijgbaar zijn, kunnen consumenten het product inkopen en de kassabon inleveren om deel te nemen aan het onderzoek.

Hoe kan Senso helpen?

Inzichten om het succes van producten te verklaren én te voorspellen.

Senso verzamelt data en feedback over producten en consumenten. Dit geven we vervolgens weer in een rapportage met daarin onder andere:

  • Uitgebreide PowerPoint rapportage: met alle scores, grafieken en statistische analyses.
  • Product score kaart: overzichtelijk 1-pager waarop je direct de goede/slechte scores ziet per product.
  • Benchmarks: jouw scores vergelijken we met referenties uit de markt.
  • Senso score: op basis van de resultaten tonen we de score en potentie van jouw product.
  • Trial index: verwachte koopintentie voor jouw product.
  • Penalty analyse: analyse om optimalisatie punten te vinden voor jouw product

De resultaten geven inzicht om nieuwe en bestaande producten te optimaliseren.

 

Voorstel nodig?

Ons voorstel voor jouw project ontvang je binnen één werkdag in je mailbox.

×

Vragen?

Senso helpt je graag verder.

× Whatsapp met Senso