Prijsonderzoek wordt vaak gecombineerd met verpakking onderzoek of een smaaktest. Daarbij stellen we consumenten gericht vragen over de prijs van het product. Vervolgens analyseren we de antwoorden en bepalen we de ideale prijs voor het product en tonen we de koopintentie bij verschillende prijsniveaus.
Voorbeeld elementen
Prijs verwachting
Maximale prijs die consumenten willen betalen
Koopintentie bij 1 of meerdere prijzen
Acceptabele prijsrange
Gemiddelde marktprijs
Optimale prijs
Bij een prijsonderzoek stellen we verschillende vragen, waaronder die van de prijsmeter analyse. Op basis van deze methode meten we wanneer de prijs te hoog/laag is voor de consument. Een te lage prijs zorgt voor het wantrouwen van de kwaliteit en een te hoge prijs voor het uitblijven van een aankoop. Door dit te analyseren bepalen we de meest ideale prijs van het product.
Waarom Senso?
Het is niet altijd makkelijk om te begrijpen waarom producten wel of geen succes zijn. Met Senso kom je precies te weten hoe de doelgroep jouw product ervaart en kan je succes verklaren én voorspellen.