Optimaliseer je omzet en bepaal de ideale prijs

Prijsonderzoek wordt vaak gecombineerd met verpakking onderzoek of een smaaktest. Daarbij stellen we consumenten gericht vragen over de prijs van het product. Vervolgens analyseren we de antwoorden en bepalen we de ideale prijs voor het product en tonen we de koopintentie bij verschillende prijsniveaus.

 

Voorbeeld elementen

  • Prijs verwachting
  • Maximale prijs die consumenten willen betalen
  • Koopintentie bij 1 of meerdere prijzen
  • Acceptabele prijsrange
  • Gemiddelde marktprijs
  • Optimale prijs

Bij een prijsonderzoek stellen we verschillende vragen, waaronder die van de prijsmeter analyse. Op basis van deze methode meten we wanneer de prijs te hoog/laag is voor de consument. Een te lage prijs zorgt voor het wantrouwen van de kwaliteit en een te hoge prijs voor het uitblijven van een aankoop. Door dit te analyseren bepalen we de meest ideale prijs van het product.

Wat levert een prijsonderzoek mij op?
  • Optimaliseer je omzet en kies de meest ideale prijs
  • Ontdek welke prijs consumenten verwachten
  • Ontdek de koopintentie bij verschillende prijsniveaus

De juiste prijs bepalen?

Verhoog de winst van jouw product door de meest ideale prijs te kiezen. 

×

Vragen?

Senso helpt je graag verder.

× Whatsapp met Senso