Nieuw: Benchmark Monitor

De resultaten van onze onderzoeken worden opgenomen in een speciale FMCG database. Deze database gebruiken we als maatstaf voor de scores van producten en merken die wij testen. Op die manier laten we concreet de sterke en zwakke punten van het product zien. Zo weet je dat goed ook écht goed is en slecht ook écht slecht!

 

De benchmark monitor bestaat uit 4 onderdelen:

  • Product monitor met een focus op de intrinsieke aspecten van het product zelf (kwaliteit en smaak).
  • Winkel monitor waarbij de winkelpresentatie van het product centraal staat.
  • Merk monitor met een focus op de attitude en het imago van het merk.
  • Consumenten monitor met inzichten van en over de consument.

Door de combinatie van deze 4 onderdelen bieden we inzicht in de kracht van producten en merken. Meer dan 200 variabelen bieden hulp bij het verklaren én voorspellen van tevredenheid. 

 

Het onderzoek model van Senso

Op basis van onze ervaring hebben we een model ontwikkeld om het succes van producten te verklaren. Met 8 basis elementen en 200+ variabelen om de (on)tevredenheid van consumenten beter te begrijpen:

  • Concept relevantie
  • Bekendheid product
  • Kwaliteit en smaak
  • Winkelpresentatie en aantrekkingskracht
  • Verpakking en inhoud
  • Merk attitude
  • Prijs waardering
  • Imago

Met overzichtelijke kleuren, grafieken en icoontjes zie je precies de sterke en zwakke punten van het product (in vergelijking met de referenten uit onze FMCG database). Voor meer inzicht gebruiken we kant-en-klare templates en 200+ variabelen om verder te verdiepen in de basis elementen. Zo kan de kwaliteit van een verpakking bijvoorbeeld verder worden verklaard door het design, teksten, gebruiksgemak en de inhoud van de verpakking. 

 

Lees hier meer over de Benchmark Monitor

 

Leave a Reply

×

Vragen?

Senso helpt je graag verder.

× Whatsapp met Senso