Overtuig kopers met een aantrekkelijk design

Een goede verpakking is aantrekkelijk en valt op tussen andere verpakkingen in het schap. Door het design van je verpakking te testen meet je de aantrekkelijkheid van het design en welke associaties consumenten hebben bij jouw verpakking. Zo weet je of de positionering van je verpakking aansluit bij wat je als merk wil uitdragen.

 

Voorbeeld elementen

  • Aantrekkelijkheid van de verpakking
  • Uniekheid van het product
  • Opvallendheid ten opzichte van andere verpakkingen
  • Fit met het product (type)
  • Fit met het merk
  • Positionering en associaties van je product
  • Geschikt voor welke doelgroep
  • Duidelijkheid en relevantie van communicatie op de verpakking
  • Directe vergelijking tussen verschillende design varianten

Bij een online verpakking onderzoek wordt het design beoordeeld op basis van een digitale afbeelding. Hierbij kunnen we ook andere producten uit het schap tonen. Bij een locatie test kunnen we naast het design ook vragen om het gebruiksgemak te beoordelen als consumenten een echte verpakking in de hand hebben. 

Keuze tussen verschillende designs

Bij het aanpassen of ontwikkelen van een verpakking zijn vaak verschillende design routes. Laat consumenten helpen om de beste variant te kiezen. Zo weet je zeker dat je de beste keuze maakt voor jouw doelgroep.  

Bij een directe vergelijkende test beoordelen consumenten meerdere verpakking varianten en vragen we om een directe voorkeur voor een van de designs. Vervolgens kunnen consumenten nog vragen beoordelen specifiek over het gekozen design (e.g. design en imago items zoals eerder vermeld).

Prijsonderzoek

Bepaal de ideale prijs

Een verpakking onderzoek wordt veel gecombineerd met prijsonderzoek. Consumenten geven dan eerst hun oordeel over het design om vervolgens prijs gerelateerde vragen te beantwoorden. Op basis van deze vragen bepalen we de ideale prijs voor jouw product en tonen we de koopintentie bij verschillende prijsniveaus.

Op deze pagina vind je meer informatie over prijsonderzoek.

Wat levert een verpakking onderzoek mij op?
  • Kies het meest aantrekkelijke design
  • Ontdek welke associaties klanten bij jouw verpakking hebben
  • Toont de aantrekkingskracht ten opzichte van concurrenten
  • Meet de samenhang tussen verpakking, product en merk
  • Optimaliseer je communicatie en prijs met waardevolle inzichten

Jouw design(s) testen?

Ons voorstel voor jouw project ontvang je binnen één werkdag in je mailbox.

×

Vragen?

Senso helpt je graag verder.

× Whatsapp met Senso